Informacje

Pytania i odpowiedzi

Najczęściej zadawane pytania

  • Czy akcyza będzie doliczona do węgla?

    Osoby fizyczne zamawiające węgiel na potrzeby własne (ogrzewanie gospodarstw domowych) są zwolnione z podatku akcyzowego.

    Zakupując węgiel w działalności gospodarczej na fakturę VAT jest kilka wyjątków uprawniających do zwolnienia z podatku akcyzowego m.in.:

    • pośredniczące podmioty węglowe,
    • wspólnoty mieszkaniowe.


    Wszystkie pozostałe osoby (właściciele) prowadzące działalność gospodarczą i zakupujące opał na fakturę VAT są zobowiązane do zapłaty podatku akcyzowego

  • Czy dostanę jakiś dokument potwierdzający zakup węgla?

    Tak, podczas dostawy kierowca dostarcza list przewozowy, fakturę imienną lub fakturę VAT.

  • Jak mogę zapłacić za zamówiony węgiel?

    Istnieją trzy możliwości regulowania płatności:

    • płatne w siedzibie firmy,
    • płatne u kierowcy przy odbiorze,
    • przedpłata na konto bankowe.

  • Jak wygląda realizacja zamówień?

    Procedura realizacji zamówienia przebiega następująco:

    1. Kontakt klienta ze składem.
    2. Ustalenie szczegółów zamówienia.
    3. Przygotowanie dokumentów oraz załadunek zamówionego opału.
    4. Transport do klienta.
    5. Wyładunek opału, przekazanie dokumentów i rozliczenie z klientem.

  • Jaki jest termin oczekiwania na dostawę?

    Termin dostawy jest ustalany indywidualnie i zazwyczaj zamówienie złożone danego dnia jest realizowane w ten sam dzień lub na dzień następny.

  • Jaką można zamówić najmniejszą ilość?

    Zamówienia na węgiel luzem wraz z dostawą realizujemy już od 500 kg.

    Węgiel workowany wozimy od 5 worków o wadze 25 kg i od 10 worków o wadze 10 kg.

    Minimalna ilość zamawianego opału z dowozem w workach może ulec zmianie w ciągu roku w zależności odobowiązujących w danym czasie promocji.